středa 5. října 2016

Piano na ulici v Rychnově nad Kněžnou rozezněl amatérský hudebník Jan Hančarík

V sobotní odpoledne 1. října jsme na Starém náměstí nejdříve tiše stáli a poslouchali příjemné klavírní tóny a až po několika odehraných písních jsme oslovili klavíristu s prosbou o rozhovor.

Jednalo se o náhlé a spontánní setkání úplně neznámých lidí. A tak jsme se seznámili s amatérským hudebníkem Janem Hančaríkem.
- Pane Hančaríku jaké je spojení vy a Piano na ulici v Rychnově nad Kněžnou?
- Pocházím ze Slovenska a v Orlickém regionu jsem za prací od 27. července. Nastěhoval jsem se do Rychnova nad Kněžnou a od tohoto dne, jsem tady na pianu každý den, mimo ošklivé počasí. Já hraji na akordeon a jak jsem šel první procházkou po náměstí, tak mne piano naprosto uhranulo.
- Od kolika let se věnujete hře na akordeon?
- Od šesti let jsem chodil na akordeon do Základní umělecké školy v Košicích. Když jsem byl starší tak jsem se snažil dostat na hudební konzervatoř, ale bohužel mí rodičové ani já jsme nebyli členy komunistické strany, tak nebylo možné se tam dostat a tím byl konec mému hudebnímu snu. Muzice jsem se potom až do teď věnoval pouze amatérsky, ale samozřejmě, že by mě i dnes bavilo někde pravidelně hrát na piano či jiný nástroj, jen kdyby byla ta příležitost. Hraji na 12 nástrojů na akordeon, piano, různé druhy fléten, klarinet, trumpetu, bicí, kostelní varhany ...
Pan Hančarík ještě dodal, že děkuje, že byl osloven a moc si váží, že budou o něm hudební informace publikovány, doufá že po poslechu videa někoho zaujme a třeba ho někdo osloví s tím, že by si pravidelně mohl někde zahrát.


Žádné komentáře:

Okomentovat